Regulamin_old
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO doBRAna.pl obowiązujący do 24.12.2014
I. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem www.dobrana.pl.
2.
Sklep internetowy działający pod adresem www.dobrana.pl jest własnością
doBRAna Monika Karcz, ul. Powstańców Wielkopolskich 18, lokal
1.07/5, 30-707 Kraków, NIP 637-204-05-36, Regon: 121394229
tel. 536 563 465, mail: sklep@dobrana.pl
Rachunek bankowy: 98 2490 0005 0000 4000 6490 4469 Alior Bank
3. Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
4. Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
a) Klient –
osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą
osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną,
która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu;
b) Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
c) Regulamin – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego www.dobrana.pl;
d) Sklep internetowy (Sklep)
– serwis internetowy dostępny pod adresem www.dobrana.pl, za
pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia;
e) Towar – produkty prezentowane w Sklepie internetowym;
f) Umowa sprzedaży
– umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta
pomiędzy doBRAna a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu
internetowego Sklepu;
g) Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
– ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży
konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176
ze zm.);
h) Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.);
i) Zamówienie –
oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy
sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
5.
Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu, w
szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny,
stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu
Cywilnego.
6.
Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie
za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na każdej stronie serwisu
www.dobrana.pl.
II. Składanie zamówień
1. Zamówienia można składać na stronie Sklepu www.dobrana.pl
2.
Zamówienia można składać przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Zamówienia
złożone w soboty, niedziele i święta oraz po godzinie 15 w dni robocze
będą realizowane w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu w którym
złożono zamówienie.
3. Wybór zamawianych Towarów przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka.
4.
W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku „Złóż
zamówienie” – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz
wyboru Towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi
komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.
5.
W celu złożenia Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści
Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.
6.
Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli zawarcia z
doBRAna Umowy sprzedaży, zgodnie z treścią Regulaminu.
7.
Złożenie Zamówienia potwierdzane jest wiadomością e-mail wysłaną
automatycznie przez oprogramowanie Sklepu na adres podany przez Klienta
(tytuł wiadomości „doBRAna - Potwierdzenie otrzymania zamówienia [nr
zamówienia]”). Wiadomość zawiera ostateczne potwierdzenie wszystkich
istotnych elementów Zamówienia.
8. Umowę traktuje się za zawartą z momentem otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa powyżej.
9. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
III. Płatności
1. Ceny podane w Sklepie wyrażone są w złotych polskich i są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
2. Do każdego zamówienia dołączany jest paragon fiskalny lub faktura VAT.
3. Klient może wybrać jedną z dostępnych form płatności:
a) przelew bankowy na rachunek bankowy Sklepu,
b) za pobraniem – zapłata listonoszowi lub w oddziale Poczty Polskiej podczas odbierania Zamówienia,
c)
system płatności elektronicznych PayU (www.payu.pl) – operatorem
płatności jest PayU Spółka Akcyjna zarejestrowana jest przez Sąd
Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział
Gospodarczy KRS pod nr 0000274399, NIP 779-23-08-495
d) gotówką lub kartą płatniczą w przypadku odbioru osobistego Zamówienia w sklepie firmowym doBRAna
IV. Dostawa
1.
Dostawa Towarów realizowana jest na terenie Rzeczpospolitej Polskiej,
pod adres wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
2.
Dostawa zamówionych Towarów odbywa się za pośrednictwem firm
wysyłkowych: Poczty Polskiej oraz Paczkomatów InPost. Sklep udostępnia
również możliwość odbioru osobistego zamówionych Towarów w sklepie
firmowym doBRAna w Krakowie, ul. Powstańców Wielkopolskich 18. lokal
1.07/5.
3. Koszty dostawy zamówionych Towarów wskazane są w trakcie składania Zamówienia oraz dostępne w zakładce Koszty dostawy.
4.
Zakupiony Towar wysyłany jest w dni robocze w ciągu 48 godzin liczonych
od momentu zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Sklepu (przy
przedpłacie) lub potwierdzenia zamówienia (przy zamówieniach płatnych
przy odbiorze). Całkowity czas realizacji Zamówienia uzależniony jest od
wybranego podczas składania Zamówienia sposobu dostawy.
V. Prawo odstąpienia od umowy
1.
Klientowi, będącemu konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu
Cywilnego, przysługuje – na podstawie przepisów prawa – prawo do
odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, w
terminie 14 dni. Stosowne pisemne oświadczenie należy przesłać na adres
doBRAna, ul. Powstańców Wielkopolskich 18, lokal 1.07/5, 30-707 Kraków
(oświadczenie można przesłać razem ze zwracanym Towarem) lub mailem na
adres: sklep@dobrana.pl
2. Termin 14-dniowy liczony jest od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Towaru.
3.
W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest
uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie
niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego
zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w
terminie 14 dni. Zakupiony towar należy odesłać na adres: Sklep doBRAna, ul. Powstańców Wielkopolskich 18, lokal 1.07/5, 30-707 Kraków
5.
Zwracany przez Klienta Towar powinien zostać opakowany w odpowiedni
sposób, zapewniający brak uszkodzeń przesyłki w trakcie transportu.
Koszt opakowania i odesłania towaru ponosi Klient.
6. Zwrot pieniędzy odbywa się niezwłocznie, tj. nie później niż w terminie 14 dni, na wskazany przez Klienta rachunek bankowy.
7. Sklep nie przyjmuje przesyłek wysłanych za pobraniem.
VI. Wymiana towaru
1.
doBRAna umożliwia wymianę zakupionych w Sklepie Towarów w ciągu 14 dni,
licząc od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Towarów.
2.
Aby wymienić Towar należy odesłać go wraz z uzupełnionym formularzem
wymiany, dołączonym do przesyłki, na adres: sklep doBRAna, ul.
Powstańców Wielkopolskich 18, lokal 1.07/5, 30-707 Kraków.
3.
W przypadku różnicy w cenie między wymienianymi produktami doBRAna
zwróci różnicę na wskazany przez Klienta rachunek bankowy lub Klient
dopłaci różnicę przelewem na rachunek bankowy Sklepu w celu realizacji
wymiany.
4.
Koszt wysłania nowego, właściwego produktu do Klienta wynosi 6zł i
kwotę tą Klient może wpłacić na rachunek bankowy Sklepu padając w tytule
„Wymiana zamówienia [nr zamówienia]” lub dołączyć do przesyłki
odsyłanej do doBRAna.
VII. Reklamacje dotyczące Towarów
1.
doBRAna jako sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego konsumentem w
rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, za niezgodność z Umową
sprzedaży Towaru zakupionego przez tego konsumenta, w zakresie
określonym Ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
2.
Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych
prawnie, lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na
adres mailowy sklep@dobrana.pl lub listownie na adres doBRAna ul.
Powstańców Wielkopolskich 18, lokal 1.07/5, 30-553 Kraków. doBRAna
zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni
od zgłoszenia reklamacji.
VIII. Postanowienia końcowe
1.
Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy doBRAna a
Klientem, który jest konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu
Cywilnego, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami
właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
2.
Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy doBRAna a
Klientem, który nie jest konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu
Cywilnego Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądowi właściwemu ze
względu na siedzibę doBRAna.
3.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie
przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą
elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
4. Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 15.11.2013r.